Blodbeger

Når to av mine bekjente, uavhengig av hverandre, har sagt at Blodbeger, det må du prøve! Ja, da gjør jeg jo det, jeg kjøpte en frøpose med 6 bittesmå frø inni.

Nå er det bare å smøre seg med tålmodighet og veeente, ca 2-6 uker skal det angivelig ta før frøene spirer. 

På toppen har jeg et tynt lag med vermiculite, som er det nye vidundermidlet, vermiculite holder på fuktigheten i jorden og hindrer at det dannes grønske/sopp på toppen av jorden. Blodbegerfrøene trenger lys for å spire og de skal derfor ikke plantes ned i jorden, noen sier at frøene skal sås så tidlig som i januar, men siden jeg ikke har kunstig plantelys ble det mars! Da gjenstår det bare å vente og håpe på at de bitte, bittesmå frøene skal spire og i løpet av sommeren bli til lange voluminøse ranker som vokser opp og dekker en hel vegg… 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg