Jordbær…

Fragaria, fragola, fraise

Jeg har en Mann som med stor entusiasme kom hjem med 6 små jordbærplanter i fjor, planen var klar; denne sommeren skulle vi spise jordbær med fløte, drikke champagne og nyte søte jordbær til…  Vi spiste jordbær, søte gode jordbær, men de var nok dyrket av profesjonelle jordbærdyrkere og ikke av oss, og skal jeg være helt ærlig, så tenker jeg at noe skal overlates til de profesjonelle. Skal jeg være super ærlig så hadde jeg håpet på at jordbærplantene hadde takket for seg i løpet av vinteren, men den gang ei, her snakker vi om planter med ekte livsvilje! 

Denne unike overlevelsesevnen skal belønnes! Nå skal disse seks jordbærplanten, to i krukken og fire i kassen over få en egen nylaga “åker” til våren, jeg må bare lage den først… kompost er stikkordet her, men det tar vi en annen dag.

Ha en fin kveld!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg